بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: سبکی و پویایی در یک اثر معماری

  1. #1
    hasti-m آواتار ها
    • 154
    • 473

    عنوان کاربری
    مدیر سابق بخش معماری
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل تحصیل
    نیشابور
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    96

    Graduated سبکی و پویایی در یک اثر معماری

    این مفاهیم ذهنی هستند و میخواهیم در یکاثر معماری نمود پیدا کند.پس احساس سبکی را می خواهیم القا کنیم نه عینی مقدمات طراحی 2 ب اسکیسی تحت عنوان طراحی یکاقامتگاه مسی با دو مفهوم پویایی و سبکی شروع شد. همان روز اولما یک اسکیس سریع زدیم و به استاد تحویل دادیم با فکر خودمان و سوال هایی که ازاستاد کردیم .جلسه ی بعد در مورد مفهوم پویایی و سبکی تحقیق کردیم که به نظرم بسیارجالب بود.خلاصه حرفهایمان را در زیر مینویسم.ـ
    اینمفاهیم ذهنی هستند و میخواهیم در یک اثر معماری نمود پیدا کند.پس احساس سبکی را میخواهیم القا کنیم نه عینی.ـ

    مفهوم سبکی

    درامتداد قائم تعریف می شود

    یعنی هرچه اززمین دورتر باشد ما احساس سبکی بیشتری میکنیم اگرچه در واقعیت این طور نیست مانندبرجها در کنار ویلاها که برجها به ظاهر سبک ترند

    حضور تأثیر ماده به حداقلمیرسد

    یعنی ماده ها در فضا احساسنمی شوند و بر شما سنگینی نمی کنند.مانند سنگ و آب اگر از آب استفاده کنیم حضورشکمتر از سنگ احساس می شود

    .فضا تمایل به ادغام شدن با محیط خارج(بزرگتر)رادارد

    احجام اگر واگرا باشند احساسسبکی بیشتری به ما میدهند

    تعادل نا متقارن دارد

    هرچه متقارن تر باشد احساس سنگینی فضا بیشتر میشود.میتوانیم این را درطراحی های مدرن با مساجد ببینیم

    فضا انبساط یافته به نظرمیرسد

    گوشه ها شفاف یا خالی بهنظر میرسند

    احجامحالت صعودی دارند

    سطوح دارای اطلاعات نسبتا زیادیمیباشند

    مرکز ثقل بصری بالاتر از یک دوم ارتفاعاست

    مانند مثلث که اگر بر روی یکیاز گوشه هایش بایستد مرکز ثقل بصری اش بالاتر از یک دوم ارتفاع قرار میگیرد و احساسسبکی میدهد در حالی که مثلث احساس سبکی می دهد

    مفهوم پویایی


    عنصرذهنی خط ،حاکمیت دارد (احجام کشیده,سطوحکشیده,...)إ
    مانند مکعب و مکعب مستطیل
    جهات متعددی در فضا ادراکمیشود
    فضا دارای قطبیت است
    .منظور تضاد است.تضاد تیره و روشن ,کوتاهی و بلندی,تنگ وگشاد,غیره
    زوایای بازتاثیر گذاری بیشتری دارند
    هندسه خطوطآزاد
    هندسه ارگانیک یعنی خطوط منحنی آزاد پویاتر ازخطوط صاف هستند
    وجودکانون های متعدد بصری در داخل و خارج فضا
    کانون مرکز توجه بصری است و با توجه به چیدمان مبلمان و کاربرد فضاتغییر میکند.مثلا در کلاس درس تخته یک کانون بصری است و پنجره ها نقطه ولی اگرصندلی ها را رو به پنجره بچینیم پنجره ها کانون بصری و تخته نقطه میشود
    عناصر متحرک و نیمهثابت کیفیت های فضایی را بوجود می آورند
    غیر از عناصر ثابت در معماری مانند دیوار, کف , سقف و...عناصر مبلمانداخلی نیز تاثیر گذارند و باید طراحی شوند
    حرکتهای قطری مورب مورد تاکیداست
    وقتی بخواهیم در ورودی به یک فضارا طراحی کنیم اگر در وسط مثلا مستطیل قرار دهیم یا در یکی از گوشه هایش حرکتهایمان تغییر میکند و باز هم در ادراک فضا تاثیر گذار است
    در امتداد افق تعریفمیشود
    رنگها نیز تأثیر گذارند اگر بتوانیم رنگهای فرعی را بین رنگهایاصلی قرار دهیم رنگها خواهند دوید و پویایی ایجاد میشود

  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •