بالا
 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: مديريت كيفي نگهداري وتعميرات – قسمت سوم

  1. #1
    Borna66 آواتار ها
    • 26,853
    • 55,397
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    خيام-سهراب
    شغل , تخصص
    طراح و تحلیل گر حرفه ای وب
    رشته تحصیلی
    مهندسي نرم افزار
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    10,523
    پست های وبلاگ
    29

    Icon30 مديريت كيفي نگهداري وتعميرات – قسمت سوم

    قسمت آخر از مقاله MQM ، به معرفي اصول دوازده گانه مديريت كيفي نگهداري وتعميرات و تشريح تكنيكهاي كاهش خطاهاي انساني در نت اختصاص دارد :


    • اصول سيستم مديريت كيفي نگهداري و تعميرات :

    سيستم مديريت كيفی نگهداری و تعمیرات شامل دوازده اصل به شرح زير ميباشد :

    1. خطاي انساني يك پيامد اخلاقي نيست بلكه بخشي از زندگي انسان همچون نفس كشيدن و غذا خوردن است .
    2. خطاها مرزهاي مربوط به موفقيت در فعاليتها را نشان ميدهند.
    3. شما نميتوانيد شرايط انسان را تغيير دهيد اما شرايطي كه انسان كار ميكند را ميتوانيد تغيير دهيد.
    4. بهترين افراد نيز ميتوان مرتكب اشتباه شوند : هيچ كس از خطا مصون نيست .
    5. افراد به آساني نمي توانند از فعاليتهاي خود اجتناب كنند آنها متوجه نميشوند كه مرتكب چه كاري شده اند.
    6. خطاها محصول زنجيره اي از فعاليتها و شرايطي هستند كه افراد در آن گرفتار هستند.
    7. در اكثر موارد بيش ازنيمي از خطاهاي نت قبلا اتفاق افتاده اند.
    8. خطاهاي مهم (تاثيرگذار برايمني) در همه گروهها در سيستم رخ ميدهد.
    9. مديريت خطا يك موضوع قابل كنترل ميباشد .
    10. مديريت كيفي نت در باره ساختن افراد با خطاي كمتر نيست بلكه راهيست براي ساختن افراد با آموزشهاي خوب و انگيزه بالا
    11. يك راه بسيار خوب وجود ندارد . روشهاي مديريت كيفي نت در وضعيتها و سازمانهاي مختلف متفاوت است .
    12. جهت رفع خطاهاي يك فرد ميتوان از روش آزمايش استفاده نمود تا محل ايجاد مشخص گردد اما وقتي طبيعت خطا تيمي باشد روشهاي ويژه اي جهت اندازه گيري خطاي انساني بصورت سيستماتيك بايد مورد استفاده قرار گیرد.




    • تكنيكهاي مدیریت کیفی نگهداری و تعمیرات

    ابزارهاي متعدي جهت مديريت كيفي نت وجود داشته که به 3 دسته ابزارهای فردی ، تیمی و سازمانی قابل تقسیم میباشد. تركيب صحيح اين ابزارها اختصاص به ويژگيهاي سازمان مورد نظر دارد. در ادامه بصورت اجمال به بیان ابزارهای مزبور می پردازیم.

    الف) تكنيكهاي فردی :

    • آشنايي پرسنل با عوامل ايجاد كننده خطا
    • كاهش خطاهاي عمدي با ايجاد گروه كاري ( تخلفات عمدی موجب ناخرسندی افراد گروه خواهد شد)
    • تشویق افراد قبل از انجام کار جهت دستیابی به درجه صحیحی از آمادگی ذهنی و روحی
    • توسعه یک روش برای رفتار با حواس پرتي ها قبل از آنکه رخ دهند.


    ب) تكنيكهاي تيمي :

    • آموش موثر تیمهای کاری بر روی مباحثی همچون مهارتهای ارتباطی ، مهارتهای رهبری و توسعه خدمات و مهارتهای تکنیکی .(امكان بروز خطا در كارهاي گروهي بالاست)


    • کنترل خستگی با ساماندهي وظایف کاری هرشیفت و تنظيم صحيح زمان انجام فعاليتها
    • تخصیص افراد دارای توانمندی و هوش بالا براي انجام فعاليتهاي داراي ریسک بالا


    • تاکید براجرای 5S : جهت كاهش احتمال بروز خطاهای مرتبط با آشفتگی کارگاه

    - دسترسی آسان به قطعات یدکی و ابزار با كيفيت مناسب
    - استفاده از دستورالعمل گام به گام جهت انجام فعاليتهاي پيچيده و مهم

    ج ) تكنيكهاي سازمانی :
    تكنيكهاي سازمانی در مدیریت کیفی نگهداری و تعمیرات عبارتند از :

    - آنالیز خرابیهای گذشته :
    ریشه خرابیهای مهم می بایست به کمک یک روش آنالیز موثر مورد تحلیل قرار گیرد. روشهای آنالیز مورد استفاده می بایست علل فیزیکی ، انسانی و سازمانی را نشان دهند. با این وجود آنالیز موثر آندسته از خرابیهایی که نتیجه خرابیهای انسانی است نیاز به ایجاد فرهنگ گزارش نویسی در سازمان میباشد.

    - ارزیابی ریسک خطاهای نگهداری و تعمیرات در آینده :
    اجتناب از بروز خرابیهای گذشته قابل تحسین می باشد اما کافی نیست . هدف باید جستجو جهت دستیابی به کیفیت بالای نت باشد. یک روش پیش اقدام قابل انجام که میتواند جهت کنترل کیفیت نت استفاده گردد بکارگیری ارزیابی ریسک در فعالیتهای نت میباشد. بعبارت دیگر ارزیابی اینکه احتمال وقوع خطای انسانی به چه میزان است.

    - اجتناب از انجام فعاليتهاي نت پيشگيرانه غير ضروري :
    گزارشات آماري ارائه شده توسط NOWLAN و HEAP و سايرين نشان ميدهد كه اجراي بيش از حد نياز فعاليتهاي نت نه تنها منجر به اتلاف زمان و پول ميگردد بلكه احتمال بروز حوادث ايمني و وقايع زيست محيطي را افزايش داده و علل بالقوه در بروز خرابيهاي پرهزينه ميباشد. تحقيقات نشان داد كه در اكثر كارخانجات تعداد زيادي برنامه نت روتين انجام ميگيرد كه ضرورتی به انجام آنها نمي باشد. تكنيكهاي برپايه اجراي اصول RCM همچون PMO2000 راه موثري جهت حذف فعاليتهاي نت غير ضروري ميباشد و روش مناسبي جهت بهينه سازي برنامه هايPM ماشين خواهد بود.


    نتیجه گیری :
    تاثیر خطای انسانی بر روی کیفیت و هزینه اجرای نگهداری و تعمیرات ، ایمنی و قابلیت اطمینان ماشین آلات انکار ناپذیر میباشد .
    بکارگیری تكنيكهاي معرفی شده در سیستم مدیریت کیفی نگهداری و تعمیرات که برپایه برخی از آخرین یافته ها و نظرات در زمینه علل بروز خطا در حوزه نت پیشنهاد گردیده است میتواند تاثیر زیادی بر کنترل خطای انسانی در فعالیتهای نگهداری و تعمیر ماشین آلات داشته باشد.


    منبع جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مديريت كيفي نگهداري و تعميرات :
    Sandy Dunn- Managing Human Error in Maintenance – Director, Assetivity Pty Ltd




    فروشگاه نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی



    دانلود رایگان نمونه سوالات دانشگاه پیام نور





    http://up.pnu-club.com/images/00ld7yux3ay3itvspd7n.png
    برای دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با جوابهای تستی و تشریحی در مقطع نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور - نمونه سوالات پیام نور کارشناسی - نمونه سوالات پیام نور دکترا- نمونه سوالات آزمونهای فراگیر پیام نور( دانشپذیری)

    به ادرس زیر مراجعه کنید

    نمونه سوالات رایگان پیام نور




  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •