بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 3 از 6 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 از مجموع 52

موضوع: مجموعه ترفندهای كاربردي مجموعه ي نرك افزاري Office

  1. #21
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    یک ترفند بامزه در نرم افزار Microsoft Word

    حتی در درون نرم افزارهای بزرگ و معروفی مانند Office هم ممکن است نکات مخفی آمیخته به طنزی وجود داشته باشد که بسیاری از افراد از آن بی خبرند. در این جا میخواهیم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن یکی از آن شوخی های مخفی موجود در برنامه Microsoft Word را نمایان سازید.


    برای این کار:
    ابتدا برنامه word را اجرا کنید.
    پس از بازشدن یک صفحه سفید در هر جایی از صفحه که خواستید این عبارت را عینا تایپ کنید: (rand(200,99= (دقت کنید مساوی را تایپ کنید و این متن را کپی نکنید و تنها در محیط Word تایپ کنید)
    همین اینک شاهد یک اتفاق جالب خواهید بود!!! ( ترجمه اش میشه "روباه قهوه ای سریع روی سگ تنبل پرید")

  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

  3. #22
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    استفاده از سه حرف برای ایجاد یک خط عمودی

    برای استفاده از خطوط عمودی جدا کننده در برنامه Word می توانید تنها با زدن سه کلیدی که در ادامه متن معرفی شده اند یک خط عمودی با اشکال متفاوت بسازید و این کار سرعت شما را در بسیاری از پروژه های Word بالا می برد.



    خط ربط ( --- )
    زیرین خط ( ___ )
    علامت مساوی ( === )
    علامت مربع( ### )
    ستاره ( *** )
    تیلد ( ~~~ )

  4. #23
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    کلیه کلیدهای میانبر موجود در آفیس

    یکی از نشانه های کاربران حرفه ای عملکرد سریع آنها توسط کلیدهای میانبر است. میتوان گفت تمامی نرم افزارها این کلیدهای میانبر را برای سهولت کار کاربران دارا هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی تمامی کلیدهای میانبر موجود در بسته نرم افزاری آفیس برای برنامه های Excel , PowerPoint , Word و ... و همچنین نحوه عملکرد هر یک بپردازیم. اگر قصد دارید در زمان خود صرفه جویی کنید این کلیدها را به خاطر بسپرید.

    کلیدهای عمومی
    ايجاد يك سند جديد Ctrl+N
    فراخواني يك سند متفاوت Ctrl+O
    حركت ميان سندهاي باز Ctrl+F6
    ذخيره سازي يك سند Ctrl+S
    چاپ يك سند Ctrl+P
    بستن يك سند Ctrl+W

    كليدهاي ميانبر حركت در سند
    يك كلمه جهت نماي راست +Ctrl و جهت نماي چپ +Ctrl
    يك پاراگراف جهت نماي بالا +Ctrl و جهت نماي پايين +Ctrl
    يك صفحه كامل به بالا Page up
    يك صفحه كامل به پايين Page down
    ابتداي سطر Home
    انتهاي سطر End
    ابتداي يك سند Ctrl+Home
    انتهاي يك سند Ctrl+End
    يك سطر بالا كليد جهت نماي بالا
    يك سطر پايين كليد جهت نماي پايين
    يك كاراكتر به سمت راست يا چپ كليدجهت نماي راست يا چپ
    حذف كلمه يا عبارتي در سمت راست (بعد)مكان نما Ctrl+Del
    حذف كلمه يا عبارتي در سمت راست (قبل)مكان نما Ctrl+Backspace
    حركت مكان نما به بالاي صفحه نمايش Ctrl+Page up
    حركت مكان نما به پايين صفحه نمايش Ctrl+Page down

    كليد هاي ميانبر كار با متن
    انتخاب كاراكتر سمت راستي اشاره گر كليدجهت نماي راست+Shift
    انتخاب كاراكتر سمت چپي اشاره گر كليدجهت نماي چپ+Shift
    انتخاب يك واژه كليدجهت نماي راست+Shift+‍Ctrl
    انتخاب يك سطر Shift+End
    انتخاب يك پاراگراف كليد جهت نماي پايين+Shift+‍Ctrl
    اتنخاب تمام سند A+‍Ctrl
    رفتن به يك صفحه مشخص G+‍Ctrl

    كليد هاي ميانبر ويرايش متن
    حذف كاراكتر قبلي اشاره گر Backspace
    حذف كاراكتر كه اشاره گر روي ان قرار دارد يا متني كه انتخاب شده است Delete
    حذف واژه قبلي اشاره گر Ctrl+ Backspace
    حذف كاراكتر بعدي اشاره گر Ctrl+Delet
    کپی و حذف متن انتخاب شده Ctrl+X
    كپي گرفتن از متن انتخاب شده Ctrl+C
    الصاق متن كپي شده Ctrl+V
    بررسي املايي يك سند F7
    يافتن متن در سند Ctrl+F
    جايگزيني متن در سند Ctrl+H
    عملUndo Ctrl+Z
    عمل Redo Ctrl+Y
    پايان سطر و انتقال به سطر بعدي Enter
    ترفندستانحركت به سمت پايين در Tab Outline
    درج تورفتگي سطر اول پاراگراف يا پرش به ايستگاههاي پرشي Tab
    حذف يا افزودن سطر جاري Ctrl+0

    كليدهاي ميان بر قالب بندي متن
    تغيير قلم F+Shift+‍Ctrl
    تغيير اندازه قلم P+Shift+‍Ctrl
    پررنگ كردن قلم B+‍Ctrl
    ايتاليك كردن قلم I+‍Ctrl
    زير خط دار كردن قلم U+‍Ctrl
    دو زير خط دار كردن قلم D+Shift+‍Ctrl
    حذف قالب بندي كاراكتر Space Bar+‍Ctrl
    فضاي خطوط تنها پاراگراف 1+‍Ctrl
    فضاي دو برابر خطوط پاراگراف 2+‍Ctrl
    فضاي 5/1 برابر خطوط پاراگراف 5+‍Ctrl
    تراز بندي وسط پاراگراف E+‍Ctrl
    تراز بندي چپ پاراگراف L+‍Ctrl
    تراز بندي راست پاراگراف R+‍Ctrl
    تراز بندي از دو طرف پاراگراف J+‍Ctrl
    برجسته كردن پاراگراف از چپ M+‍Ctrl
    برجسته كردن پاراگراف ازراست M+shift+‍Ctrl
    حذف قالب بندي پاراگراف Q+‍Ctrl
    به روز رساني فيلدها F9
    تغيير روش نمايش فيلد منتخب Shift+F9
    تغيير روش تمام فيلدهاي سند Alt+F9
    كاهش يا افزايش اندازه قلم به اندازه يك رقم [+Ctrlا]
    تغيير اندازه قلم به اندازه پيش فرض قبلي يا بعدي <+Ctrl+Shiftا>
    تبديل حروف عادي به حالت دو زير خط و برعكس D+Shift+‍Ctrl
    تبديل حروف عادي به انديس دار پايين و برعكس =+Ctrl
    تبديل حروف عادي به انديس دار بالا و برعكس =+Ctrl+Shift
    تبديل ابتداي كلمات به حروف كوچك يا بزرگ AK+shift+‍Ctrl
    تغيير قلم جاري F+Shift+‍Ctrl
    تغيير قلم جاري F+Shift+‍Ctrl
    تغيير اندازه قلم جاري F3+Shift
    ايجاد تو رفتگي از سطر بعدي P+Shift+‍Ctrl
    حذف تو رفتگي سطر بعدي +T‍Ctrl
    حذف تو رفتگي سطر دوم T+Shift+‍Ctrl
    انتخاب همه سند A+‍Ctrl
    درج يك شكستگي سطري Enter+Shift
    انتقال به سطر يا صفحه بعدي Ctrl+Enter
    اشكار يا پنهان نمودن علايم H+Shift+‍Ctrl

    كليدهاي ميان بر صدا
    خاموش/روشن نمودن ميكروفن Winkey+V
    انتقال بين دو حالت ديكته و فرمان صوتي Winkey+T
    فعال كردن حالت تصحيح Winkey+C

    كليدهاي ميان بر منوها
    فعال شدن اولين عنوان نوار منو ALT
    فعال شدن منوی Alt + F File
    فعال شدن منوی Alt + E Edit
    فعال شدن منوی Alt + V View
    فعال شدن منوی Alt + I Insert
    فعال شدن منوی Alt + O Format
    فعال شدن منوی Alt + T Tools
    فعال شدن منوی Alt + A Table
    فعال شدن منوی Alt + W Windows
    فعال شدن منوی Alt + H Help


  5. #24
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ارسال ایمیل صوتی از طریق نرم افزار Outlook


    یکی از توانمندی هایی که نرم افزار Microsoft Outlook برخوردار است و اکثر کاربران از آن بی خبرند ، قابلیت ارسال ایمیل صوتی یا Voice Mail است. با استفاده از این روش شما میتوانید یک پیغام صوتی را ضبط کرده و برای فرد مقابل ارسال کنید. سپس او میتواند پیغام شما را به شکل صوتی دریافت کند.

    برای این کار:
    ابتدا نیاز است تا پیغام صوتی خود را ضبط کنید. بدین منظور میتوانید از Recorder خود ویندوز استفاده کنید. از منوی Start وارد All Programs شده ، سپس از شاخه Accessories و سپس Entertainment بر روی Sound Recorder کلیک کنید. اکنون از طریق میکروفون پیام خود را بخوانید و توسط برنامه ضبط و ذخیره سازی کنید. حجم فایل صوتی کم خواهد بود.
    اکنون نرم افزار Outlook را اجرا کنید.
    وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل شوید. اکنون از نوار بالا و منوی Insert روی قسمت File کلیک کنید. حالا فایل صوتی خود را انتخاب کنید و روی دکمه Insert کلیک کنید.
    حال میتوانید متن نامه را نیز وارد کرده و ایمیل را ارسال کنید.

    اکنون پیام شما همراه فایل صوتی به شکل Voice Mail برای فرد مورد نظر ارسال میشود. در صورتی که خود فرد دریافت کننده نیز از برنامه Outlook و امثالهم استفاده کند به محض مشاهده ایمیل میتواند پیغام صوتی را بشوند. در غیر این صورت پیغام صوتی به شکل یک فایل پیوست برای فرد مورد نظر قابل دریافت است.

  6. #25
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    جابجايی متن: Word97-2003

    با ترفند زير به راه حلی راحت و سريع برای كپی و يا جابجايی قسمتی از متن دست خواهيد يافت: ابتدا متن و يا گرافيكی را كه تصميم به حركت آن داريد علامتگذاری كنيد. صفحه تصوير را با كمك حاشيه‌های آن كه در سمت راست و گوشه قابل حركتند. به قدری جابجا كنيد كه مكانی را كه می‌خواهيد عنصر مربوطه به آن اضافه شود كاملا در ديد قرار بگيرد. سپس برای جابجايی دكمه <Ctrl> و برای كپی كردن تركيب دكمه‌های <Ctrl>-<Shift> را كليك كرده و با دكمه راست موش بر روی مقصد كليك كنيد.
    توجه: در هنگام تكان دادن ويا بالا و پايين بردن، اجازه تكان دادن نشانگر را نداريد، چرا كه كه بخش علامتگذاری شده از حالت انتخاب خارج خواهد شد.

  7. #26
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    Animations : در Powerpoint xp-2003

    برای اينكه در يك Presentation
    برنامه Powerpoint عناصر خاصی را نشان دهيد، برای مثال بخش های متنی را پس از شروع كار، ابتدا عنصر مربوطه را علامتگذاری كنيد. اگر حوزه انتخابی شما مربوط به چند عنصر می‌باشد، يكی پس از ديگری آنها را با فشار دكمه <ctrl> علامتگذاری كنيد.
    پس از يكبار راست كليك كردن، گزينه Customize Animation و سپس Add Effect را برگزينيد. برای مثال می‌توانيد برای بخش Entry جلوه Approach را انتخاب كنيد.
    اگر ظاهر شدن در هنگام معرفی را خواستاريد اما می‌خواهيد كه آنرا شخصا كنترل كنيد در گزينه Start گزينه as click را برگزينيد و اگر می‌خواهيد كه به صورت اتوماتيك جلوه مورد نظر ظاهر شود از گزينه With previous استفاده كنيد. اگر خواستار پديدار شدن دسته‌ای از جلوه‌ها يكی پس از ديگری می‌باشيد. باز گزينه Start را برگزينيد و سپس After Previous را انتخاب كنيد.
    ترتيب ظاهر شدن جلوه‌ها را می‌توانيد در گزينه Change Order تغيير دهيد.

  8. #27
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ذخيره كردن پيوست نامه‌های الكترونيك: Outlook2000-2003

    برای اينكه چند فايل موجود در پيوست يك نامه الكترونيك را ذخيره كنيد، احتياجی به فراخوانی تك‌تك آنها نداريد. برای اينكار نامه مورد نظر را باز كنيد و گزينه موجود در منو با نام File->Save Plants
    را برگزينيد. اكنون در بخشی شاهد اسامی تمامی فايل‌های پيوستی خواهيد بود. در حالت استاندارد، همه آنها علامتگذاری شده‌اند. با فشار دكمه <Ctrl> می‌توانيد هر كدام از فايل‌ها را كه نمی‌خواهيد ذخيره كنيد، از حالت علامتگذاری شده در آوريد.

  9. #28
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ارتباطات سلولی: اكسل 2003-97

    شما می‌توانيد ارتباطات سلولی نسبی را پس از انجام كار در يك فرمول به ارتباطات سلولی كامل تبديل كنيد و برعكس. برای اينكار به سلول مورد نظر برويد و در سطری كه در حال تغييراتی در آن هستيد يك گزينه سلول و يا تمامی فرمول را علامتگذاری كنيد. با دكمه <f4> اكسل نوع ارتباطات سلول را عوض خواهد شد. مثلا a1 بنا به ترتيب تبديل به A$1، $A$1 و $A1 خواهد شد.

  10. #29
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    انتخاب مكان: Word 2000-2003

    قالب‌های اتوماتيك به سختی با موس در يك متن به مكان خاصی انتقال پيدا می‌‍‌كنند. بهترين راه اين ايست كه در حالی كه دكمه <Ctrl> را كليك كرده‌ايد با دكمه‌های جهت كار كنيد. با اين كار، گرافيك مورد نظر را به اندازه يك پيكسل جابجا می‌كنيد. بدون فشار دادن دكمه <Ctrl> قالب اتوماتيك را به خط بعدی انتقال خواهيد داد. فاصله ميان خطوط و يا بعضی اوقات قالب‌ها را در نوار ابزار در گزينه draw و زير گزينه reticule
    می‌توانيد تنظيم كنيد و يا تغيير دهيد.

  11. #30
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    حذف ماكروهايی كه بصورت خودكار اجرا می‌شوند


    در (Excel/Word(2000-2003 می‌توانيد در هنگام باز كردن سندی از آفيس، روند يك Auto Open Macro ساخته شده با آن را بدون از كار انداختن تمامی macros‌ها از بين ببريد. برای اينكار طبقه امنيتی را در Word ‌و اكسل با كمك گزينه‌های Tools->Macro->Security به حد متوسط برسانيد. اكنون اگر در هنگام فراخوانی يك سند دكمه <shift> را فشار دهيد، ديگر روند Auto Open Macro انجام نخواهد گرفت.

صفحه 3 از 6 اولیناولین 12345 ... آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •