بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 2 از 6 اولیناولین 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 از مجموع 52

موضوع: مجموعه ترفندهای كاربردي مجموعه ي نرك افزاري Office

  1. #11
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    نحوه طراحی یک سیگار در نرم افزار Microsoft Word


    مطمئنأ همگی شما از کارکرد نرم افزار Micorsoft Word اطلاع دارید اما باید قبول کرد که عملکرد این نرم افزار به تایپ و ویرایش متون محدود نمیشود. چرا که با استفاده از آن میتوان کارهای گرافیکی جذابی را نیز انجام داد. با استفاده از این ترفند میتوانید شکل یک سیگار را توسط این نرم افزار طراحی کنید.


    بدین منظور:
    1. با استفاده از ابزار Drowing که توسط اين مسير فعال مي شود :
    View Toolbars drowing
    نواري در پايين صفحه ظاهر مي شود .

    2. از بين گزينه هاي اين ابزار گزينه Oval که به شکل بيضي است انتخاب مي کنيم .

    3. سپس به صفحه رفته و دايره اي کوچک به اندازه 0.5 cmرسم مي کنيم.

    4. همان طور که دايره را رسم کرديم گزينه style3-Dرا در همان نوار ابزار drowing انتخاب مي کنيم .

    5. سپس 3D style 11 را انتخاب مي کنيم و مي بينيم که دايره حجم گرفته است .

    6. دوباره گزينهstyle 3-Dرا انتخاب و به قسمت 3-Setting Dميرويم.

    7. سپس گزينه Depth را انتخاب و گزينه 288 pt را انتخاب مي کنيم .

    8. سپس 7 بار گزينه Tilt Left را کليک کي کنيم .

    9. حالا از شکل ايجاد شده يک کپي بگيريد (Ctrl+C) سپس Ctrl+V

    10. حالا شکلي که کپي گرفته بوديد را انتخاب و سپس با کليد هاي جهت نما آن را روي شکل اولي ببريد به طوري که يک شکل ديده شود .

    11. حالا گزينه 3-D Setting را انتخاب کنيد و سپس گزينه Depth را انتخاب و بعد از آن گزينه 72 pt را انتخاب کنيد .

    12. حالا به گزينه سطل رنگ (Fill color) در نوار ابزار Drowing کليک کنيد.

    13.ّ گزينهFill Effect را انتخاب کنيد .

    14. گزينه Pattern را انتخاب کنيد و Foreground را رنگ نارنجي و گزينه Background را رنگ سفيد انتخاب کنيد .

    15. سپس در بالاي background و . . . گزينه SmallConfetti را انتخاب نماييد و پنجره را تاييد کنييد .

    16. سپس براي اين که سيگار بدست آمده را يک تکه کنيد در گوشه سمت چپ نوار ابزار گزينه select object (نماي پیکان) را انتخاب و کل سيگار را انتخاب کنيد و روي سيگار کليک راست کرده و گزينه GroupingGroup را انتخاب نماييد .

  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

  3. #12
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ترفند بسیار کاربردی در نرم افزار Excel

    مطمئنأ شما نیز پس از نصب بسته نرم افزاری آفیس ، با نرم افزار Microsoft Office Excel برخورد داشته اید. اکسل نرم افزاری قدرتمند براي محاسبه ، مديريت و تحليل داده ها مي باشد. بسیاری از کاربران عملیات آماری و اعدادی خود را با این نرم افزار انجام میدهند. اکنون قصد داریم به معرفی 3 ترفند بسیار کاربردی در اکسل بپردازیم. این ترفندها عبارتند از "کشیدن چارت در چند ثانیه" ، "کپی کردن Chart Formats" و "لینک کردن Autoshape و Textbox با اطلاعات داخل سلول". یقینأ استفاده از این ترفند میتواند کار با اکسل را برای شما آسان تر و بهینه تر نماید.


    كشيدن چارت در اكسل در چند ثانیه
    در واقع در دو مرحله بسيار ساده شما ميتوانيد به سرعت يك چارت در اكسل بكشيد:
    1- يك سلول را در ميان جدولي كه ميخواهيد اطلاعات آن به شكل چارت رسم شود انتخاب كنيد.
    2- كليد F11 را فشار دهيد.
    چارت شما آماده است ! اكسل چارت شما را در يك Chart Sheet جديد ايجاد ميكند. شما ميتوانيد ساير تنظيمات را طبق روش معمول انجام دهيد.

    كپي كردن Chart Formats در اكسل
    همانگونه كه ميدانيد تنظيمات مربوط به فرمت چارتها در اكسل بسيار وقت گير و گاه كسل كننده است. آيا تا به حال چارتي را در اكسل ايجاد كرده ايد كه به نظرتان فرمت مناسب و ايده آلي داشته باشد و دوست داشته باشيد ساير چارتهايي كه ايجاد ميكنيد يا قبلا كشيده ايد همين فرمت را داشته باشند؟ در اين ترفند روش بسيار ساده اي را براي كپي كردن Chart Formats حتي بين فايلهاي مختلف معرفی خواهیم کرد.
    1- چارتي كه فرمت دلخواهتان را دارد انتخاب (select) كنيد.
    2- با فشردن دو كليد ctrl+C چارت را كپي كنيد.
    3- چارت مقصد كه ميخواهيد فرمت آن را تغيير دهيد را انتخاب (select) كنيد.
    4- از منوي edit بالاي صفحه گزينه Paste Special را انتخاب كنيد.
    5- در پنجره ظاهر شده گزينه Formats را انتخاب كرده و Ok كنيد. به همين سادگي كليه فرمتهاي چارت شما كپي شد.

    لینک کردن Autoshape و Textbox با اطلاعات داخل سلول در اکسل
    آيا تا به حال به مرتبط كردن يك text box يا يك AutoShape به يك سلول نياز پيدا كرده ايد؟ با اين ترفند شما مي توانيد اطلاعات يك سلول را به يك text box يا يك AutoShape بصورت لينك منتقل كنيد.
    1- اولا يك text box يا يك AutoShape رسم كنيد.
    2- حالا text box يا AutoShape ايجاد شده را انتخاب (select) كنيد.
    3- روي formula bar (نوار بالاي صفحه كه فرمولها در آن نمايش داده ميشوند) كليك كنيد و علامت = را تايپ كنيد.
    4- حال بر روي سلول مورد نظرتان كليك كنيد و كليد enter را فشار دهيد. همانطور كه مشاهده مي كنيد اطلاعات سلول مور نظرتان به text box يا AutoShape بصورت لينك منتقل شده است. حالا ميتوانيد از روشهاي معمول format دلخواهتان را به text box يا AutoShape بدهيد.

  4. #13
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    گذاشتن پسورد بر روی پرونده های آفیس

    ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا امکان قرار دادن پسورد بر روی پرونده های مختلف آفیس وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهید کرد ، میتوانید با استفاده از قابلیتهای نسخه جدید آفیس بر روی پرونده های ساخته شده توسط نرم افزارهای Word ، Excel و PowerPoint پسورد بگذارید ، به طوری که مشاهده این پرونده ها تنها با وارد کردن پسورد صحیح امکان پذیر باشد.


    بدین منظور:
    یکی از برنامه های Word ، Excel و یا PowerPoint را اجرا نمایید.
    از منوی Tools بر روی Options کلیک کنید.
    اکنون به تب Security بروید.
    در این قسمت دو فیلد را مشاهده میکنید. یکی قسمت Password to open و دیگری Password to modify میباشد.
    کاربرد قسمت Password to open بدین شکل است که با وارد کردن پسورد در این بخش و ذخیره آن ، با هر بار باز کردن فایل محافظت شده ، از شما پسورد خواسته میشود و تا زمانی که پسورد را وارد نکنید امکان هیچ کاری را نخواهید داشت.
    اما عملکرد بخش Password to modify بدین شکل است که پس از ذخیره پسورد در فایل ، بعد از اجرا نمودن فایل گزینه ای به نام Read Only در اختیار کاربر قرار میگیرد که با استفاده از میتوان تنها فایل را مشاهده کرد و در صورت تغییر به شکل جدا آن را ذخیره نمود. در نتیجه فایل هیچ تغییری نمی پذیرد.

    دقت کنید پس از انتخاب پسورد و زدن دکمه OK نیاز به وارد کردن مجدد پسورد میباشد.
    در صورتی هم که هر دو قسمت توسط شما پسورد گذاری شود ، هنگام باز کردن فایل دوبار از شما پسورد خواسته میشود.
    نیازی به انتخاب دو پسورد یکسان برای دو قسمت وجود ندارد.
    لازم به ذکر است در انتخاب پسورد دقت کافی به خرج دهید ، اگر دو پسورد میگذارید این دو پسورد را حتما به خاطر بسپارید چرا که غیر قابل بازیابی نیست (مگر در موارد خاص توسط نرم افزارهای مخصوص) .

  5. #14
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ایمیلهای خود را امضا کنید!

    در صورتی که شما هم از آن دسته افرادی هستید که نامه های خود را با برنامه Outlook Express ارسال و دریافت میکنید ، میتوانید از قابلیت جالب این برنامه استفاده نمایید. بدین شکل که میتوانید در انتهای تمامی ایمیلهای ارسالی یک عبارت و یا یک عکس را قرار دهید تا به عنوان امضای ثابت شما برای دریافت کنندگان ایمیل ارسال شود.

    بدین منظور:
    ابتدا برنامه را باز کرده و از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید.
    سپس بر روی قسمت Signatures کلیک کنید.
    در بخش Signatures براحتی می توانید یک امضا برای نامه هایتان بسازید.برای این کار روی New کلیک کنید و در ویرایشگر پایین در قسمت Text متن مورد نظر خود را وارد کنید یا چنانچه فایل خاصی (تصویر امضای واقعی شما) مد نظر شماست از قسمت File آن را وارد کنید.
    در پایان به این نکته دقت کنید که اگر میخواهید امضای شما به انتهای همه نامه های ارسالی شما اضافه شود باید گزینه Add signatures to all در بخش Settings signatures تیک خورده باشد. در ضمن اگر نمی خواهید امضای شما به انتهای پاسخ نامه های اضافه شود باید گزینه Don’t add signatures to تیک خورده باشد.

  6. #15
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    كم كردن حجم عكس ارسالی همراه با ايميل در ویندوز XP و ارسال آن با Microsoft Outlook

    ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد ارسال عکس همراه با ایمیل خود را دارید ، اما حجم عکس شما بسیار بالاست و طبعا ارسال و آپلود آن به همراه ایمیل وقت زیادی را از شما بگیرد. شاید بسیاری برای کاهش حجم عکسهای خود دست به دامن نرم افزارهای فشرده ساز و یا ویرایش عکس بشوند اما شما میتوانید به راحتی و از طریق خود ویندوز XP و بدون نیاز به برنامه خاصی حجم عکس مورد نظر خود را تا حد زیادی کاهش داده و آنرا به وسیله نرم افزار Microsoft Outlook ارسال نمایید.


    بدین منظور:
    بر روی آیکون عکس مورد نظر راست کلید کرده و در منوی باز شده ، از قسمت Send To ، گزینه Mail Recipient را انتخاب کنید.
    در پنجره باز شده ، بر روی دکمه OK کلیک کرده و متظر بمانید تا نرم افزار Outlook باز شود.
    عکس مورد نظر شما ، به ایمیل ارسالی attach شده و ایمیل اماده ارسال است.

  7. #16
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    نوشتن فرمول های پیچیده ریاضی در نرم افزار Microsoft Word

    ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد داشته باشید ، در هنگام تایپ متن در نرم افزار Microsoft Word از اعداد کسری یا اعداد رادیکالی و با به طور کلی از فرمول ها و اشکال های مختلف ریاضی در متن خود استفاده کنید. به صورت پیش فرض این قابلیت در نرم افزار Word غیر فعال است. با استفاده از این ترفند میتوانید این بخش را به محیط Word آورده و از امکانات بی نظیر این بخش استفاده کنید.


    بدین منظور:
    در ابتدا نرم افزار Word را باز کنید به منو View بروید و سپس به Toolbars بروید و Customizeرا انتخاب کنید.
    در پنجره باز شده به تب Commands بروید و از قسمت Categories (سمت چپ ) Insert را به حالت انتخاب درآوردید و از سمت راست Equation Editor را انتخاب کنید ( تصویر یک رادیکال با عدد a را دارد ).
    روی آن کلیک کرده و کلید موس را نگه دارید ، سپس آنرا بکشید و در جایی مناسب از نوار ابزار صفحه اصلی ، مثلا در کنار دکمه Bold رهایش کنید.
    سپس رو دکمه مربوطه کلیک کرده ، از شما سوالی مبنی بر نصب آن میشود که با زدن د
    کمه Yes میتوانید عملیات نصب را انجام دهید و از این قابلیت استفاده کنید.

  8. #17
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    چند ترفند مفید در نرم افزار Microsoft Word

    قصد داریم تا چند نکته ریز در نرم افزار MS Word را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید قدرت استفاده از این نرم افزار را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

    اگر عمل چاپ را با Outlookبه انجام برسانيد آنچه به دست مي‌آوريد فهرستي از آدرس‌هاي الكترونيكي شما است كه فقط به درد قرار گرفتن درون پوشه مي‌خورد. اما با Word مي‌توانيد جزئيات آدرس‌هاي خود را به صورت برچسب چاپ كنيد و بدينوسيله مطمئن شويد كه هيچ تماسي را از نظر دور نداشته‌ايد. اگر آدرس نامه را درون متن نامه تايپ كرده‌ايد , آن را انتخاب و از منوي Tools گزينه Envelopes and labels برگزينيد. با اين كار Word به صورت خودكار آدرس مذكور را در فيلد Address ركوئستر Envelops & Labels وارد خواهد كرد. اما اگر آدرس را قبلا در نامه خود تايپ نكرده‌ايد , به سادگي مي‌توانيد , آن را به‌صورت دستي در ركوئستر مذكور تايپ و يا با كليك بر روي آيكون AddressBook اين ركوئستر , آدرس را از طريق آدرس‌هاي موجود در برنامه Outlook انتخاب كنيد.

    چاپ عالي
    تنظيمات پيش‌فرض Word به گونه‌اي است كه مي‌تواند كپي‌هاي متعددي از يك ليبل را بر روي كل يك ورق مخصوص برچسب به چاپ برسانيد. بسياري مواقع اتفاق مي‌افتد كه ما فقط به يك ليبل تكي نياز داريم و نه به يك ورق پر از ليبل‌هاي يكسان , در اين‌گونه مواقع مي‌توانيد گزينه Singel Label را انتخاب , و سطر و ستوني كه مي‌خواهيد ليبل مورد نظر بر روي برچسب در آنجا به چاپ برسد را برگزينيد. اين شيوه زماني مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه قبلا بارها از ورق برچسبتان استفاده كرده باشيد و در نتيجه بخش‌هايي از آن در حال حاضر فاقد كاغذ ليبل باشد.البته در اين حالت لازم است جهت ورود كاغذ به چاپگر را به خاطر بسپاريد تا مثلا وقتي ليبل خود را در ستون سوم , سطر چهارم چاپ مي‌كنيد ناگهان سر از ستون و سطر ديگري در نياورد , من معمولا اگر كاغذ علامت مشخصه‌اي نداشته باشد , به صورت دستي يك فلش كوچك بر روي آن رسم مي‌كنم تا بتوانم جهت ورود كاغذ را تعيين نمايم.
    Word براي اكثر ورق‌هاي استاندارد برچسب به صورت داخلي الگوهاي پيش‌فرضي را در نظر گرفته است كه در ميان آنها استاندارد ورق‌هاي معروفي مانند Avery نيز مشاهد مي‌شوند. توجه داشته باشيد هميشه از اندازه‌هاي Ayery A4 and A5 استفاده كنيد , چرا كه از اندازه‌هاي استانداردي كه Word به صورت پيش‌فرض براي ورق Avery در نظر مي‌گيرد , مبتني بر استاندارد آمريكايي است و نه انگليسي .
    اكثر ورق‌هاي معمولي برچسب كدي دارند كه نشان ‌مي‌دهد اندازه آن ورق , معادل اندازه كدام يك از ورق‌هاي Avery است. اما اگر ورق برچسب شما چنين كدي نداشت مي‌توانيد برايdownload ساير اندازه‌ها به سايت http://office.microsoft.templates آفيس مراجعه نماييد. اگر طرح مد نظر شما در ميان الگوهاي آماده وجود نداشت و يا ليبل‌هاي شما پس از چاپ , از لبه ورق برچسب بيرون زدند , در قسمت LalelsOptions گزينه New Label را انتخاب و اندازه‌هاي ورق مورد نظر خود را به صورت دستي وارد نماييد. البته هنگام وارد كردن اندازه‌ها به صورت دستي امكان انتخاب هر اندازه‌اي را نداريد. مثلا در اين قسمت گزينه‌اي براي تعيين فاصله مابين دو ليبلي كه قرار است كنار يكديگر چاپ شوند , و يا گزينه‌اي براي تعيين حاشيه پايين و سمت راست ليبل‌ها در نظر گرفته نشده است. ولي وقتي اندازه حاشيه بالا و حاشيه چپ برچسب‌ها و هم‌چنين فاصله نقطه شروع برچسب اول و برچسب دوم Vertical Pitch)و Horzontal Pitch) را مشخص كنيد , Word به صورت خودكار مابقي اندازه‌ها را برايتان تعيين خواهد كرد.
    اگر فقط از ورق برچسب‌هايي در قطع استاندارد Avery استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد براي چاپ ليبل‌هايتان از ويزاردي كه در آدرس http://www.avery.com ارائه شده استفاده نماييد. اين ويزارد در واقع يك Plug-in مخصوص Word 2003 است كه به شما اجازه مي‌دهد بدون ورود به اينترفيس Word اقدام به چاپ ايميل‌هايتان نماييد. فقط كافيست Avery Wizard را اجرا و جزئيات مورد نظرتان را انتخاب كنيد , تا اين برنامه به صورت خودكار برنامه Word را در background به اجرا در آورد. گرچه اين ويزارد كار را كمي ساده‌تر مي‌كند , ولي اگر اندازه‌هايتان كاملا با ورق برچسب منطبق نباشد نمي‌توانيد براي رفع مشكل , اندازه‌هايتان را به صورت دستي تنظيم كنيد. هم‌چنين اين ويزارد صرفا اندازه‌هاي سازگار با Avery را پشتيباني مي‌كند و در برخي سيستم‌ها اگر ليبل‌هايتان را در مكاني غير از موقعيت قرارگيري اولين ليبل موجود بر روي ورق برچسب چاپ كنيد , ديگر نمي‌توانيد مطمئن باشيد كه ليبل شما دقيقا در همان جايي چاپ مي‌شود كه شما خواسته‌ايد.

    تجهيزات ادغام
    از جمله روش‌هاي ديگري كه Word براي چاپ ليبل درنظر گرفته , گزينه Mail Merge است كه بيشتر براي چاپ هم‌زمان چندين آدرس متفاوت مناسب است. براي اين‌كه بتوانيد آدرس‌هاي موجود در Outlook را با استفاده از اين قابليت Word به چاپ برسانيد. لازم نيست جزئيات مورد نظرتان را ابتدا از Outlook به‌صورت يك فايل , Export نماييد , ولي اگر قصد چاپ داده‌هاي Excel را داشته باشيد مجبوريد آنها را ابتدا به Outlook وارد Import كنيد.
    هر يك از فيلدهاي رسمي Outlook مي‌توانند تمام اطلاعات مورد نياز شما (مثلا آيا نامه بايد به صورت پيشتاز ارسال شود يا معمولي) را براي استفاده در Mail Mergeدر خود نگهداري كنند.براي اين منظور Mail Mergeرا از منوي Tools Letters & Mailing برنامه Word انتخاب و به آنچه از شما خواسته مي‌شود عمل نماييد. طي اين مراحل علاوه بر چاپ ليبل و نامه , حتي مي‌توانيد پرونده‌اي را براي ارسال به افراد مختلف انتخاب و با استفاده از گزينه‌هايي كه در اختيار شما قرار مي‌گيرد كاري كنيد كه در قسمت عنواني هر پرونده به صورت خودكار نام و مشخصات فرد گيرنده به چاپ برسد. اين كار توسط گزينه‌هاي موجود در قاب Task به انجام مي‌رسد و شما مي‌توانيد در مرحله چهارم , آدرس و خطوط مربوط به سلام و احوالپرسي را وارد و يا با كليك بر روي More Items فيلدهاي ديگري را به نامه‌ها يا ليبل‌هايتان بيافزاييد. براي تغيير آنچه Word در فيلدهاي برنامه قرار مي‌دهد مي‌توانيد از كليد Match Fields استفاده كنيد. (اين كليد در ركوئستر گزينه‌هاي ارائه شده در مرحله چهارم قرار دارد). فيلدهاي ادغام مابين << >> قرار مي‌گيرند و اين همان جايي است كه Word جزئيات اختصاصي هر يك از كپي‌ها را در آن پر مي‌كند.
    چه از گزينه Envelopes and Labels استفاده كنيد و چه از گزينه‌ Mail Marge , در هر صورت آنچه مي‌توانيد به متون خود بيافزاييد بسيار فراتر از صرفا يك آدرس است.
    با اين روش مي‌توانيد اقدام به چاپ دعوت‌نامه‌هاي شخصي , برچسب سي‌دي‌هاي پشتيبان , علامت شركت , كارت‌هاي تجاري , فهرست غذا , راهنماي گنج‌يابي و خلاصه هر چيزي كه به كپي‌هاي متعدد نياز دارد نماييد , حتي اگر قرار باشد هر كپي دقيقا مانند كپي ديگر نباشد.

  9. #18
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    ديكته گفتن به كامپيوتر با استفاده از نرم افزار آفیس

    قصد داریم ترفندی جذاب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید از طریق نرم افزار Microsoft Word به کامپیوترتان دیکته بگویید! بدین صورت که شما با استفاده از میکروفون کامپیوتر ، متون خود را میخوانید و آفیس فرمانبردار آنها را برای شما مینویسد.


    برای استفاده از این بخش:
    ابتدا نرم افزار Microsoft Office Word را اجرا کنید. در صورتی که از آفیس XP استفاده میکنید از منوی Format و اگر آفیس شما 2003 است از منوی Tools بر روی Speech کلیک کنید.
    سپس از شما CD آفیس خواسته میشود که با قرار دادن ان میتوانید Speech recognition را نصب نمایید.
    پس از طی مراحل نصب ، شما میتوانید به صورت اختیاری و با استفاده از قابلیت های فوق العاده آفیس از طریق میکروفون کار خود را تست کنید ، کلمات را بخوانید و در این میان انگلیسی خود را تقویت کنید.
    پس از مشاهده فیلم آموزشی برای استفاده از قابلیت دیکته در تولباری که ایجاد میگردد بر روی گزینه Dictation و یا Voice Command کلیک کنید. با اندکی تمرین میتوانید که در این بخش مهارت کافی را کسب کنید.
    لازم به ذکر است که استفاده از این بخش تنها به زبان انگلسی امکان پذیر است و برای دیکته گویی باید کلمات را به صورت دقیق و با تلفظ صحیح بیان نمایید.

  10. #19
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    فارسی کردن اعداد در Microsoft Word

    اگر تا به حال برای تایپ متون خود به نرم افزار Microsoft Word مراجعه کرده باشید دیده اید که هنگام تایپ متون فارسی در Word اعداد به صورت انگلیسی نمایش میابند که این موضوع میتواند یک دستی کار شما را از بین ببرد. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که هنگام تایپ متون فارسی اعداد فارسی باشند و در زمان تایپ متون انگلیسی اعداد به صورت انگلیسی نمایش یابند.

    بدین منظور:
    در منوی Tools روی Options کلیک کنید و سپس وارد بخش Complex Scripts شوید. در مقابل Numeral از انتخاب های ممکن Context را انتخاب کنید به این ترتیب اعداد در هنگام تایپ انگلیسی به صورت انگلیسی و در هنگام تایپ فارسی به شکل فارسی نوشته خواهند شد. و اگر گزینه Hindi را از این بخش انتخاب کنید اعداد چه در تایپ انگلیسی و چه در تایپ فارسی به صورت فارسی تایپ می شوند.

  11. #20
    TAHA آواتار ها
    • 2,625
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    1,369
    پست های وبلاگ
    1

    پیش فرض

    رمز گذاری بر روی فایلها در Word

    با استفاده از ترفندی که به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بر روی اسناد محرمانه خود در نرم افزار Microsoft Word رمز عبور بگذارید. بدین صورت که هر شخصی برای مشاهده آنها حتما باید ابتدا پسورد را تایپ کند ، در غیر صورت امکان مشاهده فایل را ندارد!

    کافی است پس از باز کردن نرم افزار:
    منوی Tools را برگزینید و سپس به Options بروید.
    در Option به پنل Security رفته و در آنجا password خود را تایپ نمایید.

صفحه 2 از 6 اولیناولین 1234 ... آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •