بالا
 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: كارشناسي ارشد آمار گرايش اقتصادي – اجتماعي

  1. #1
    donya88 آواتار ها
    • 3,092
    • 2,753
    كنترل باشگاه

    عنوان کاربری
    كنترل باشگاه
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    3,656

    پیش فرض كارشناسي ارشد آمار گرايش اقتصادي – اجتماعي

    برنامه كارشناسي ارشد آمار گرايش اقتصادي – اجتماعي مورخ 2/4/ 86




    گروه :‌ علوم پايه
    رشته : آمار
    دوره : كارشناسي ارشد (آمار اقتصادي – اجتماعي)

    تعريف و هدف :‌ دوره كارشناسي ارشد آمار اقتصادي – اجتماعي به دوره‌اي اتلاق مي‌شود كه تحصيلات بالاتر از دوره كارشناسي آمار را با تكيه بر دروس كاربردي آمار در برمي‌گيرد.
    هدف : ترتيب كارشناسان ارشد به‌طوري كه آنها بتوانند:
    الف) به عنوان كارشناسي ارشد آمار در سازمانها و ادارات امور آماري را هدايت و مديريت كنند.
    ب) تمام دروس آمار دوره كارشناسي را در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي مورد نياز تدريس كنند.
    ج) در دوره دكتري آمار داخل و يا خارج از كشور به ادامه تحصيل بپردازند.
    د) نيازهاي آماري صنايع از جمله كنترل كيفيت، طرح آزمايشها و تحليل داده‌ها را برآورده سازند.
    ه) نقش مشاور آماري را در كليه پژوهش‌هاي علمي علوم پايه، علوم انساني و علوم پزشكي ايفا نمايند.

    طول دوره و شكل نظام : حداقل طول دوره 4 نيمسال تحصيلي و حداكثر آن 6 نيمسال تحصيلي است و نظام آموزشي آن مطابق آيين‌نامه آموزشي دوره‌هاي كارشناسي ارشد مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي است.

    تعداد و نوع واحدهاي درسي :
    تعداد واحدهاي درسي دوره 32 واحد به شرح زير است:
    دروس پيشنياز : تا 12 واحد با نظر شوراي تحصيلات تكميلي گروه (جدول شماره 1)
    دروس اصلي : ‌24 واحد شامل سمينار و پايان‌نامه (جدول شماره 2)
    دروس اختياري : 8 واحد ( از جدول شماره 3)

    جمع 32 واحد

    ضرورت و اهميت : با توجه به كمبود نيروي متخصص آمار، ضرورت برنامه‌ريزيهاي علمي در سازمانها و دواير دولتي و خصوصي و گسترش پژوهش در كشور تربيت نيروهاي آزموده در اعتلاي استقلال اقتصادي و خودكفايي صنعتي، پژوهشي و علمي جامعه اسلامي بيش از پيش احساس مي‌شود. اين دوره گامي در نيل به اين هدف محسوب مي‌شود.




    اصول علم اقتصاد


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: اقتصاد كلان
    نوع درس: نظري



    هدف درس :
    آشنايي با مفاهيم اساسي در علم اقتصاد، رفتار عاملان اقتصادي در مقياس خرد و كلان

    رئوس مطالب :
    1- مفاهيم اوليه : مفهوم و موضوع علم اقتصاد، تئوري انتخاب، جريان دايره‌وار درآمد و توليد در اقتصاد، تفاوت تحليل‌هاي خرد و كلان در اقتصاد
    2- تئوري اقتصاد خرد : معرفي عرضه، تقاضا و بازار و عوامل مؤثر بر تغييرات آنها، تحليل رفتار مصرف‌كننده و تعادل آن، ساختار توليد و روابط توليد و هزينه ، سازمان بازارها، شرايط حداكثر سود بنگاه در بازار رقابت كامل و انحصار كامل
    3- تئوري اقتصاد كلان : مفاهيم اساسي در اقتصاد كلان، مدارهاي روابط اقتصادي در اقتصاد دوبخشي، سه‌بخشي و چهاربخشي، روش‌هاي محاسبه توليد ناخالص داخلي و ملي حسابداري درآمد ملي، محاسبه ضريب افزايش درآمد ملي در اقتصاد دو، سه و چهاربخشي، بررسي اثرات سياست‌هاي كلان اقتصادي بر تولي ناخالصي ملي، مصرفي بازار محصول، بازار پول و تعادل همزمان آنها در سمت تقاضا (معادلات IS و LM) معرفي بازار كار و بازار محصول (تعادل همزمان آنها در سمت عرضه) تعادل همزمان بازار پول، محصول، كار و توليد (تعادل عمومي، مدل محوري كلان) بررسي اثر سياست‌گذاري در اقتصاد كلان (سياست‌هاي پولي، مالي و درآمدي)
    4- مطالعه روابط متغيرهاي كلان در بخش خارجي اقتصاد، تجزيه و تحليل روابط تورم و بيكاري


    منابع اصلي :
    1- نظريه اقتصاد خرد، فرگونس، ترجمه دكتر محمود روزبهاني، 1366.
    2- تئوري اقتصاد كلان، جلد دوم، دكتر محمود روزبهاني‌‌، 1382









    مباني علوم اجتماعي


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 3
    پيشنياز: مباني جامعه‌شناسي
    نوع درس: مباني علوم اجتماعي

    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان رشته آمار با مباني و مقدمات علوم جامعه‌شناسي و چگونگي استفاده ازعلم آمار در تحليل‌هاي جامعه‌شناسي

    رئوس مطالب :
    تعريف جامعه‌شناسي، مفاهيم اساسي جامعه‌شناسي (گروه، هنجار، پايگاه و ارزشهاي اجتماعي)، آشنايي با نظريه‌هاي جامعه‌شناسي (شامل مكتب اثباتي آگوست كنت، مكتب كاركردي دوركيم، جامعه‌شناسي ساختاري – كاركردي پارنوتر، جامعه‌شناسي اقتصادي سي‌رايت ميلز و جامعه‌شناسي تفهمي وبر) آشنايي و كاربرد آمار در جامعه‌شناسي (براي داده‌هاي پيماشي)، معرفي و آشنايي با تحقيقات پيماشي جامعه‌شناختي در ايران.

    منابع اصلي :
    1- آناتومي جامعه : مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي كاربردي، فرامرز رفيع‌پور، (1378).
    2- مباني جامعه‌شناسي، بروس كوئن، ترجمه غلامعباس توسلي و رضا فاضل، انتشارات سمت، (1372).
    3- جامعه‌شناسي، آنتوني گيدنز، ترجمه منوچهر صبوري، نشر ني، (1378).
    4- بررسي آگاهي‌ها، نگرش‌ها و رفتارهاي اجتماعي – فرهنگي در ايران، منوچهر محسني ، شوراي فرهنگ عمومي، (1379).
    5- استدلال آماري در جامعه‌شناسي، مولر، شوسلر و كدستنر ، نشر ني، (1380).








    استنباط آماري 1


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: آمار رياضي 3
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با روشهاي مختلف برآورد پارامترهاي يك مدل آماري و خواص آن
    رئوس مطالب :
    مقدمه : مدلهاي آماري – فرمول‌بندي مدلهاي آماري – روابط بين مدلهاي آماري توزيع‌هاي نمونه‌اي – خانواده توزيع‌هاي نمايي و خواص آن
    1- تحليل داده‌ها : اصل بسندگي – اصل درستنمايي – آماره‌هاي بسنده – بسنده مي‌ني‌مال و آماره‌هاي كامل – قضيه باسور كاربردهاي آن.
    2- روشهاي برآورد‌: اصل جايگذاري و روش گشتاورها – روش كمترين توانهاي دوم ( ساده و موزون) – روش پيشينه درستنمايي براي خانواده‌هاي يك و چند پارامتري مسائل.
    3- مقايسه برآوردها و نظريه بهينگي‌: ملاك خوبي برآورد – برآوردهاي نااريب با كمترين واريانس – نابرابري اطلاع – نظريه بزرگ نمونه (سازگاري – نرمال مجانبي و خواص مربوطه كارآيي مجانبي و بهينگي) – مقايسه برآوردهاي نااريب و ماگزيمم درستنمايي مسائل.
    4- آمار بيز – روش مي‌ني‌ماكس- توزيع‌هاي پيشين – برآوردگر بيز و خواص آن
    تذكر 1 : ترتيب تدريس مطالب آمار استنباطي 1 و 2 به انتخاب گروه است.



    منابع اصلي :
    1) Rohatgi, V. and Saleh E.,An Introduction to Probability and Statistics, John Wiley, New York, 2001.
    2) Bickel, P.J. and Doksum, K. A., Mathematical Statistics, Prentice-Hall, New Jersey, 2001.
    3) Casella, G. and Berger, R.L., Statistical Infereace, Wadsworth, California, 1990.








    نمونه‌گيري


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: نمونه‌گيري 2
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با روشهاي پيشرفته نمونه‌گيري

    رئوس مطالب :
    1- بسندگي و تكامل يك نمونه از جوامع متناهي
    2- برآوردگرهاي هارويتز – تامپسون و هانسن‌ - هاروتيز
    3- نمونه‌گيري طبقه‌اي – خوشه‌اي – سيستماتيك – دومرحله‌اي و مضاعف در حالت احتمالات نابرابر
    4- برآورد نسبتي و روش دلتا


    منابع اصلي :
    1- Sarndal, C.E., Sampling, Springer, NewYork, 1992.
    2- Hedayat, A.S., Sinha B.K., Design and Inference in Finite Population Sampling, John Wiley, NewYork, 1991.
    3- Thompson, S.K and Sober G.A.F., Adaptive Sampling, John Wiley, NewYork, 1996.
    4- Chambers, R. L. and C. J. Skinner, Analysis of Survey Data, 2003.
    5- Lohr, S. L., Sampling, Design and Analysis, Duxbury Press, 2005.







    مدلهاي خطي 1


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: طرح آزمايشهاي 2
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با اصول نظري مدلسازي و نوشتن مدلهاي خطي و استنباطهاي آماري در قالب مدل‌هاي خطي مفروض.

    رئوس مطالب :
    با عنايت به اينكه دانشجو در دوره كارشناسي با گذراندن دروس رگرسيون و طرح آزمايشها با مفاهيم آنها آشنا شده است در اين درس عملاً اين دروس را در قالب يك درس و مدلي به نام مدل خطي يك جا مي‌بيند و از نظر زير بنايي تفاوت‌ها را ناديده مي‌گيرد.
    جبر ماتريس‌ها (معكوس تعيمم يافته يك ماتريس، ماتريسهاي خودتوان، بردارها و ماتريسهاي متعامد) توزيع فرمهاي درجه 2
    استنباط آماري در مدلهاي خطي با رتبه كامل و ناقص : براوردكننده‌هاي حداقل مربعات خطا، و ماكزيمم درستنمايي و خواص آنها، برآوردپذيري مدلها، آزمون پارامترها و آزمون فرضهاي خطي تعميم‌يافته، آزمون پذيري مدلها.



    منابع اصلي :
    1- Rencher, A.C., Linear Models in Statistics, John Wiley, 2000.
    2- Christensen, R., Plane Answers to Complex Equations; The Theory of Linear Models, 2nd ed., Springer, New York, 1996.
    3- Bapat R.B., Linear Algebra and Linear Models. Springer, 2000.
    4- Hoboken, N.J., Methods and Applications of Linear Models: Regression and the Analysis of Variance. Wiley, 2003.
    5- Rao, C.R., and Toutenburg, H., Linear Models: Least Squares and Alternatives. Springer, 1999.
    6- Ravishanker, N., and Dey, D.K., A First Course in Linear Model Theory. Chapman & Hall/ CRC, 2002.
    7- Seber, G.A.F., and Lee, A.J., Linear Regression Analysis, 2nd Edition, Wiley, 2003.







    تحليل چندمتغيره پيوسته وگسسته


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: تحليل چندمتغيره پيوسته
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    1- مهارت در بكار بردن درست روشهاي استنباطي كاربردي چندمتغيره پيوسته،
    2- مهارت در الگوسازي پاسخهاي گسسته در خانواده الگوهاي خطي تعميم يافته، از طريق آشنايي با مباني نظري كليدي و جنبه‌هاي محاسباتي روشهاي كاربردي مهم
    رئوس مطالب :
    الف : بخش پيوسته : آشنايي با توزيع‌هاي نرمال ماتريسي، tي برداري، ويشارت و وارون ويشارت و روابط آنها با يكديگر – مشتق‌گيري ماتريسي – نظريه برآورد ML مقيد پارامترهاي نرمال چندمتغيره – اثبات رابطه T2 ي هتلينگ با F- كاربردهاي T2 ي هتلينگ در مسائل استنباطي چندمتغيره و در مسائل كنترل كيفيت چندمتغره – شبيه‌سازي از توزيع‌هاي ماتريسي – آزمونهاي نسبت درستنمايي راجع به ساختار بردار ميانگين و ماتريس كوواريانس – رگرسيون چندمتغيره كلاسيك – برآورد بيزي پارامترهاي نرمال چندمتغيره با پيشين جفري
    ب : بخش گسسته : تعريف و خواص كليدي الگوهاي خطي تعميم يافته – طرحهاي نمونه‌گيري مختلف در جداول توافقي – روش دلتا براي تعيين توزيع مجانبي – برازش الگوهاي لوجيت دوجمله‌اي از نوع ANOVA، رگرسيون و ANCOVA– برازش الگوهاي لگاريتم خطي پواسن و چندجمله‌اي از نوع ANOVA ، رگرسيون و ANCOVA– تعبير الگوها – فرم ماتريسي الگوها – روش نيوتن رافسن براي برآورد پارامترها – تجزيه انحراف درستنمايي و انتخاب مدل با توجه به ساختار سلسله مراتبي الگوها – انتخاب تابع پيوند – بررسي مانده‌ها – جايگاه الگوهاي دوجمله‌اي و پواسن در خانواده الگوهاي خطي تعميم يافته.
    منابع اصلي :
    1) Mardia, K.V., Kent, J.T. and Bibby, J. M., Multivariate Analysis, Academic Press, 1979.
    2) Srivastava, M.S., Methods of Multivariate Statistics, John Wiley & Sons, 2002.
    3) Andersen, E.B., Introduction to Statistical Analysis of Categorical Data, Springer, 1997.
    4) Dobson, A.J., An Introduction to Generalized Linear Models, Second Edition, Chapman and Hall, 2002.







    سمينار


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 2
    پيشنياز: استنباط آماري 2
    نوع درس: نظري



    هدف درس :

    رئوس مطالب :
    منظور از سمينار عبارت است از مطالعه و تحقيق درباره موضوعهاي مربوط به شاخه تخصصي با استفاده از مجلات علمي كه با همكاري يكي از اعضاي هيات علمي آمار تعيين و سرپرستي مي‌شود.



    منابع اصلي :



















    پايان‌نامه


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 6
    پيشنياز: سمينار (يا همزمان)
    نوع درس: نظري


    هدف درس :

    رئوس مطالب :
    منظور از پايان‌نامه عبارت است از بررسي و پژوهش در يك يا چند مقاله پژوهشي مربوط به موضوعي كه با شاخه تخصصي دانشجو ارتباط داشته باشد.
    اين مقالات و موضوع با همكاري استاد راهنماي پايان‌نامه و دانشجو و تصويب گروه تعيين مي‌شوند. دانشجو نتيجه كار را به صورت رساله‌اي مدون به نام پايان‌نامه به كميته‌اي ارائه مي‌دهد و در سميناري، طبق دعوت قبلي گروه، از آن دفاع مي‌نمايد. نمره پايان‌نامه توسط كميته پايان‌نامه بعد از دفاع تعيين مي‌شود.


    منابع اصلي :













    استنباط آماري 2


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: استنباط آماري 1
    نوع درس: نظري

    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با روشهاي مختلف آزمون فرض در مورد پارامترهاي توزيع و خواص آنها.

    رئوس مطالب :
    مقدمه : مباني آزمون فرض – خطاي نوع اول و دوم – مقدار احتمال – تابع آزمون – تابع توان
    1- آزمون فرضهاي ساده بر مبناي لم نيمن پيرسن – تواناترين آزمونهاي فرض براي فرضهاي مركب – آزمونهاي نااريب – تواناترين آزمونهاي به صورت موضعي
    2- آزمون فرضهاي آماري بر مبناي نسبت درستنمايي و كاربردهاي آنها.
    3- فاصله اطمينان – كوتاهترين فاصله‌هاي اطمينان – دقيقترين فاصله‌هاي اطمينان روشهاي مختلف براي به دست آوردن فاصله‌هاي اطمينان – فاصله اطمينان بيز – فاصله اطمينان نااريب.
    4- رابطه بين فاصله اطمينان و آزمون فرضها.
    تذكر 1 : ترتيب تدريس مطالب آمار استنباطي 1 و 2 به انتخاب گروه است.



    منابع اصلي :
    1) Rohatgi, V. and Saleh, E.,An Introduction to Probability and Statistics, John Wiley, New York, 2001.
    2) Bickel P.J. and Doksum, Mathematical Statistics, Prentice-Hall, New Jersey, 2001.
    3) Casella. G. and Berger. R.L., Statistical Infereace, Wadsworth, California, 1990.








    مباحث ويژه


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: با نظر گروه
    نوع درس: نظري


    هدف درس :

    رئوس مطالب :
    درسي است در سطح فوق ليسانس يا بالاتر در زمينه‌هاي آمار يا احتمال كه بر حسب امكانات و نياز ارائه مي‌گردد.


    :

    منابع اصلي :




















    كنترل كيفيت آماري


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: ----
    تعداد واحد نظري: 3
    پيشنياز:
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان جهت بكارگيري مجموعه ابزارهاي آماري قدرتمند براي كاهش تغييرات محصولات خروجي و بهبود بخشيدن قابليت يك فرايند توليدي و تثبيت آن.


    رئوس مطالب :
    مشاهده و كنترل فرآيند چندمتغيره، آماره هتلينگ –T2 ،كنترل فرآيند مهندسي، SPC در فرآيندهاي مهندسي، طراحي فرآيند و آزمايشهاي عاملي، بهبود سيستم با كنترل كيفيت مرحله آزمايشگاهي، بهينه‌سازي فرآيند با طرحهاي عاملي، روشهاي پيشرفته نمونه‌گيري براي پذيرش، مفاهيم اساسي، نمودارهاي مشخصه عمل، ديسك توليد و مصرف‌كننده، نمونه‌گيري يك و چند مرحله‌اي و نمونه‌گيري دنباله‌اي، نمونه‌گيري با استفاده از جداول دوج‌- راميگ و جداول استاندارد نظامي (ANSJ) ، نمودارهاي كنترل و طرح آزمايشها، تنظيم فرايند با طرح آزمايش به وسيله سطوح پاسخ




    منابع اصلي :
    1- Montgomery, D.C., Introduction to Statistical Quality Control, 5th ed., John Wiley, 2004.







    مدلهاي خطي 2


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: مدلهاي خطي 1
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با اصول مدلسازي و نوشتن مدلهاي خطي و استنباطهاي آماري در قالب مدلهاي خطي مفروض.



    رئوس مطالب :
    مدلهاي آماري در آناليز واريانس يك راهه
    مدلهاي آماري در آناليز واريانس دو راهه متعادل و نامتعادل
    مدلهاي تثبيت شده و تصادفي
    مدلهاي آماري در طرحهاي بلوكهاي كامل تصادفي، بلوكهاي ناقص متعادل، بلوكهاي ناقص جز‌ء متعادل آناليز كوواريانس




    منابع اصلي :
    1- Rencher, A.C., Linear Models in Statistics, John Wiley, 2000.
    2- Cox, D.R. and Reid, N., The Theory of the Design of Experimerits, Chapman and Hall/CRC, 2000.
    3- Demidenko E., Mixed Models: Theory and Applications. Wiley, 2004.
    4- Khuri, A.I., Aathew, T., and Sinha, B.K., Statistical Tests for Mixed Linear Models. Wiley, 1998.
    5- Ravishanker, N., and Dey, D.K., A First Course in Linear Model Theory. Chapman & Hall/ CRC, 2002.








    سريهاي زماني 2


    تعداد واحد عملي: ----
    حل تمرين: ----
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: سريهاي زماني 1
    نوع درس: نظري

    هدف درس :
    مهارت دانشجو در جنبه‌هاي نظري، كاربردي و محاسباتي الگوسازي SARIMA ، الگوسازي فوريه – الگوسازي رگرسيون با مانده ARMA – الگوسازي دومتغيره و تحليل طيفي

    رئوس مطالب :
    تحليل فوريه : نمايش فوريه دنباله‌اي از اعداد – نمايش فوريه دنباله متناوب – تبديل فوريه در حالت گسسته – الگوسازي فوريه – كار عملي الگوسازي فوريه با كامپيوتر
    تحليل طيفي : نظريه طيفي فرايندهاي مانا – تعريف طيف و خواص آن – نمايش طيفي توابع اتوكوواريانس – تابع چگالي طيفي – تابع توزيع طيفي – تجزيه والديك فرايند مانا – نمايش طيفي فرايندهاي مانا – طيف و تابع مولد اتوكوواريانس – طيف الگوي ARMA - براورد طيف – تحليل دوره نگار – طيف نمونه – براورد طيفي ARMA – كار عملي با كامپيوتر
    الگوسازي REG-ARMA : برازش الگوي رگرسيون با باقيمانده ARMA – كار عملي با كامپيوتر
    آشنايي با مدلهاي ARCH و GARCH و خواص و كاربردهاي آنها.

    :
    منابع اصلي :
    1- تحليل سريهاي زماني – روشهاي يك متغيري و چندمتغيري، ويليام دبليو. اس. وي (1990) ترجمه دكتر حسينعلي نيرومند، انتشارات دانشگاه فردوسي مشهد، 1376.
    2- Brockwell, P.J. and Davis, R.A., Introduction to Time Series and Forecasting, Springer, New York, 1996.
    3- Fuller, W.A., Introduction to Statistical Time Series, John Wiley and Sons, New York, 1976.
    4- Tanaka, K., Time Series Analysis, John Wiley, 1996.








    آشنايي با نظريه تصميم


    تعداد واحد عملي: ----
    حل تمرين: ----
    تعداد واحد نظري: 3
    پيشنياز: آمار رياضي 3
    نوع درس: نظري



    هدف درس :
    آشنايي دانشجويان با رهيافتي كلي جهت استنباط و استنتاج آماري در برخورد با داده هاي واقعي

    رئوس مطالب :
    نمودها، اصول برتري براي نمودها، مطلوبيت پولي، شرط بنديهاي عادلانه و غيرعادلانه، احتمال شخصي، مسائل بيز، حالات طبيعت و عملها، مجموعه عملهاي آميخته زبان و تأسف، اصل مي ني ماكس (كمين پيشين)، احتمال پيشين و عملهاي بيز، مقايسه روشهاي بيز و مي ني ماكس، درختهاي تصميم، داده ها و حالت طبيعي تابع مخاطره، تابعهاي تصميم (استراتژيها) انتخاب تابع تصميم، عمل بيز از توزيع پسين، كفايت، مساله برآورد برآوركننده هاي بيز، برآور با درست نمايي پيشينه، آزمونهاي فرض ساده و مركب، مساله تصميم در مقايسه با استنباط آماري.






    منابع اصلي :
    1- نظريه تصميم، برنارد ليندگرن، ترجمه ستارزاده، آذري وعلي عميدي، مركز نشر دانشگاهي تهران، 1367.
    2- تصميم آماري ، نشر دانشگاه شيراز، 1374.
    3- White, D. J. Decision theory, Aldine Transaction, 2006.
    4- Pratt, J. W. Introduction to Statistical Decision Theory, MIT Press, 1995.









    اقتصاد‌سنجي


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: مباني علم اقتصاد
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    فراگيري و كاربرد روشهاي مختلف آماري در تجزيه و تحليل و شناخت ارتباطات بين متغيرها در اقتصاد

    رئوس مطالب :
    1- مباني اقتصادسنجي : مقدمه – اقتصادسنجي چيست – روش تحليل در اقتصادسنجي - داده‌ها و نرم‌افزارهاي مورد استفاده در اقتصادسنجي – مدلهاي اقتصادسنجي – آزمونهاي آماري مهم در اقتصادسنجي
    2- نقض فروض كلاسيك : همخطي – واريانس ناهمساني عوامل اخلال – خود همبستگي در عوامل اخلال – خطاي تصريح در معادلات رگرسيوني
    3- متغيرهاي مجازي در اقتصادسنجي : متغير توصيفي مجازي و آزمونهاي مربوطه – متغيرهاي وابسته مجازي و مدلهاي لوجيت و پروبيت
    4- مدلهاي چند معادله‌اي و بحث معادلات همزمان : ضرورت توجه به بحث معادلات همزمان – روشهاي شناسايي در معادلات همزمان – روشهاي تخمين در معادلات همزمان (انواع روشهاي تخمين تك معادله‌اي و تخمين سيستمي شامل FIML,3SLS,2SLS,IV,ILS)
    5- سريهاي زماني در اقتصادسنجي : ضرورت توجه به بحث سري زماني در اقتصادسنجي – معادلات رگرسيوني جعلي يا كاذب – مانايي در مورد توزيع متغيرها و آزمونهاي مربوط – فرآيندهاي روند و تفاضل مانا – همجمعي در اقتصادسنجي – شكست ساختاري – الگوهاي پويا و مدلهاي تصحيح خطا – مدلهاي VAR– مدلهاي تصحيح خطاي برداري VECM– مدلهاي ARCH و GARCH
    6- تلفيق داده‌هاي مقطعي و زماني (داده‌هاي پنلي): ماهيت – روشهاي تخمين (كلاسيك – اثرات ثابت – اثرات تصادفي) آزمون هازمن
    7- مدلهاي با متغير وابسته محدود (Limited Dependent variable) چند نمونه خاص از جمله مدلهاي بريده شده و داده‌هاي سانسور شده.


    منابع اصلي :
    1- مباني اقتصادسنجي گچراتي (جلد دوم)، 1990.
    2- Greene, W.H, Econometric Analysis, 4th Edition, Macmillan Publishing, 2003.
    3- Judge, G.C, An Introduction to the Theory and Practice of Econometrics, New York: Wiley, 1982.
    4- Harris, R, Cointegration Analysis in Econometric Modelling, Prentice Hall, 1995.










    نظريه صف


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: ----
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: فرآيندهاي تصادفي 1
    نوع درس: نظري



    هدف درس :
    آشنايي با نظريه صف بندي ، انواع الگوهاي صف و چگونگي وضعيت بهينه صف بندي

    رئوس مطالب :
    مروري بر توزيعهاي شرطي و فرايندهاي تصادفي، تعاريف اوليه مراحل مختلف يك سيستم صف بندي شامل نحوه ورود، نحوه سرويس، نظم صف، ظرفيت سيستم، تعداد سرويس دهندگان و مراحل سرويس، سيستمهاي صف بندي، فرايندهاي زاد و مرگ، فرايند پوآسن، معادلات ديفرانسيل كلموگروف، سيستمهاي صف ماركوفي مانا و محاسبه كميتها و توزيعهاي وابسته به سيستم M/M/1، M/M/C، M/M/C/N، M/M/N با منشاء متناهي ، با مشتريان ناشكيبا، رفتار گذراي سيستمهاي صف بندي، مدلهاي صف ماركوفي پيشرفته شامل ورود گروهيM/1 /M[x] و سرويس گروهي M/M[y]/1 ، سيستمهاي صف سري، صفهاي بسته و باز جكسن.




    منابع اصلي :
    1- نظريه صف، گراس – هاريس، ترجمه شاهكار، مركز نشر دانشگاهي تهران، 1372.
    2- Klin Rock L., Queuing Systems, John Wiley, 1975.
    3- Asmooten, S., Applied Probability and Queues, 2003.










    مدلهاي آماري بيزي


    تعداد واحد عملي: ----
    حل تمرين: ------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: استنباط آماري 1
    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    در اين درس كاربرد روشهاي آمار بيزي براي تحليل داده‌ها معرفي مي‌شوند. همچنين مفاهيم پايه‌اي روش بيزي در آمار مانند تفسير ذهني احتمال، انواع توزيع‌هاي پيشين، استفاده از تغيير بيز در روزآمد كردن اطلاعات و استنباط آماري مانند برآوردهاي بيزي بررسي مي‌شوند، اين مفاهيم شامل تلفيق روش راستنمايي كلاسيك در قالب بيزي و بر ارزش مدلهاي رگرسيون خطي، مدلهاي خطي تعميم يافته شامل مدل با پاسخ دوتايي، مدل چندجمله‌اي و مدل پواسن براي داده‌هاي شمارشي خواهد شد، به علاوه اين درس شامل كاربرد مدلهاي بيزي در علوم مختلف مانند اقتصاد، علوم اجتماعي و ... خواهد بود.
    رئوس مطالب :
    تحليل آمار بيزي، مدلهاي بيزي براي يك و چند پارامتر، توزيع‌هاي پيشين اطلاع‌پذير و غير اطلاع‌پذير، توزيع‌هاي پسين و پيشگويانه، توزيع‌هاي آميخته، شكل بيزي فواصل اطمينان، رگرسيون بيزي، مدلهاي تحليل واريانس، تحليل بيزي مدلهاي خطي تعميم يافته شامل مدل با پاسخ دوتايي ، مدل چندجمله‌اي و مدل پوآسون، شبيه‌سازي مونت كارلوي زنجير ماركوفي، نمونه‌گيري گيبز، انتخاب مدلهاي بيزي مدل با اثرات آميخته، مدلهاي چند سطحي، برآمدهاي پيوسته و گسسته.
    دانشجويان اين درس از طريق كاربرد مفاهيم و تكنيكهاي آموزش داده شده و كاربرد‌ آنها را در انواع مختلف مسائل آماري ياد خواهند گرفت. دانشجويان تشويق خواهند شد تا مباحث اساسي مورد علاقه‌شان را در علوم مختلف از طريق تحليل داده‌هاي تجربي مورد بررسي قرار دهند.
    دانشجويان موارد زير را خواهند آموخت :
    1- نظريه اصلي قضيه بيز و كاربرد مفاهيم تئوري بيز 2- رابطه بين روشهاي بيزي و راستنمايي كلاسيك 3- استفاده از روشهاي بيزي در تركيب اطلاع پيشين و داده‌ها 4- مفاهيم اساسي استنباط بيزي شامل توزيع‌هاي پيشين شرطي، مجموعه‌هاي معتبر، توزيع‌هاي كناري پسين و اصل راستنمايي 5- برآورد مدلهاي آماري توسط روشهاي بيزي 6- آزمايش برازش مدل توسط اصول بيزي 7- كاوش مدلهاي بيز كاربردي و بسط به مدلهاي پيشرفته آماري

    :

    منابع اصلي :

    1) Carlin, B. and Louis, T.A., Bayes and Empirical Bayes Methods for Data Analysis, 2nded., Chapman & Hall, 2000.
    2) Congdon, P. , Applied Bayesian Modelling, John Wiley & Sons New York, 2003.
    3) Dey. D., Ghosh, S.K. and Mallick, B.K., Generalized Linear Models: A Bayesian Perspective, Marcel Dekker, New York, 2000.
    4) Gelman, A., Grlin, J. B., Stern, H.S. and Rubin, D.B., Bayesian Data Analysis, 2nded., Chapman & Hall, 2004.
    5) Lancaster, T., An Introduction to Modern Bayesian Econometrics, Blackwell Publishing, 2004.
    6) Lee, P.M., Bayesian Statistics: An Introduction, 3rded. London: Arnold, 2004.
    7) Goldstein, H., Multilevel Statistical Models, 3rded., London: Arnold, 2003.
    8) Spiegelhalter, D.J., Thomas, A., Best, N.G., and lunn, D., WinBUGS: Bayesian Inference using Gibbs Sampling, MRC Biostatistics unit, Gmbridge, England. (WinBUGS is freely available from www. Mrc-bsu.Cam.ac.uk/bugs/), 2003.










    تحقيق در عمليات (2)


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -----
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: مباني كامپيوتر

    نوع درس: نظري


    هدف درس :
    بررسي دقيق‌تر مدلهاي برنامه‌‌ريزي خطي و آموزش كليه روشها در حل اين مدلها و آشنايي دانشجويان با مدلهاي برنامه‌‌ريزي غيرخطي.

    رئوس مطالب :
    مدل حمل و نقل مركب و روش شاخه و كران در مدلهاي واگذاري. برنامه‌ريزي خطي پارامتري، برنامه‌ريزي ديناميكي، برنامه‌ريزي پويا، روش كوتاهترين مسير، مدلهاي برنامه‌ريزي خطي با متغيرهاي حد‌دار، مدلهاي برنامه‌ريزي غيرخطي، روش لاگرانژ و روش كوهن – تاكر سيمپلكس تجديد نظر شده (اصلاح شده). تحليل شبكه (حداقل درخت در برگيرنده)


    :

    منابع اصلي :
    1- آشنايي با تحقيق در عمليات، تأليف حمري طه، ترجمه محمدباقر بازرگان (جلد اول)، انتشارات مركز نشر دانشگاهي، سال 1366.
    2- تحقيق در عمليات پيشرفته، برنامهريزي با اعداد صحيح، برنامهريزي پويا و غيرخطي، تأليف دكتر محمدجواد اصغرپور، انتشارات دانشگاه تهران، سال 1376.
    3- برنامه‌ريزي رياضي، لوئنبرگر، ترجمه علي مهدوي اميري، انتشارات دانشگاه صنعتي شريف، 1383.
    4- M. S. Bazara, H. B. Sherali, H. Jarvis, Linear Programming and Network Follow, John Wiley, 2000.
    5- M. Flecher, Practical Methods in Optimization, John Wilwy, 2002.










    فنون آماري


    تعداد واحد عملي: -----
    حل تمرين: -------
    تعداد واحد نظري: 4
    پيشنياز: با نظر گروه
    نوع درس: نظري


    هدف درس :

    رئوس مطالب :
    درسي است در سطح فوق ليسانس يا بالاتر در زمينه ‌‌كاربرد و روشهاي آماري يا احتمال كه بر حسب امكانات و نياز ارائه مي‌گردد.
    O` Freedom !.... I hate oppression , I hate imprisonment , I hate the chains , I hate prisons , I hate Regimes (oppressors) , I hate orders and I hate whoever and anything that imprisons you ....



  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •