بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: رفتار مصرف‌كنندگان و تبليغات براي توپولف

  1. #1
    donya88 آواتار ها
    • 3,095
    • 2,753
    كنترل باشگاه

    عنوان کاربری
    كنترل باشگاه
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    راه های ارتباطی
    تشکر ها
    3,656

    پیش فرض رفتار مصرف‌كنندگان و تبليغات براي توپولف

    روزنا مه ي دنيا ي اقتصا د

    ساده كردن مسائل پيچيده اقتصادي و ساده پنداشتن شهروندان و مصرف‌كنندگان، يكي از گرفتاري‌هاي مديران و مسوولان بنگاه‌هاي دولتي و خصوصي ايران است.</b>


    اين گروه از مديران تصوري غيردقيق از نحوه تصميم‌گيري و ترجيحات مصرف‌كنندگان دارند و به همين دليل است كه بنگاه تحت مديريتشان توانايي ماندن در بازار را جز با كمك‌هاي دولتي پيدا نمي‌كنند. مصرف‌كنندگان سبدي از انواع كالاها را با توجه به سطح درآمدشان تنظيم كرده و اولويت‌هاي خود را تعيين مي‌كنند. در ميان ترجيحات مصرف‌كنندگان از هر طبقه و گروه درآمدي «امنيت جان» است؛ به اين معني كه براي حفظ جان و سلامتي خود بيشترين هزينه را مي‌پردازند و پس از آن است كه ترجيحات ديگر قرار مي‌گيرد. بر پايه ترجيحات مصرف‌كنندگان است كه يك كالا در بازار با اقبال مواجه شده و يك كالا از بازار خارج مي‌شود. شايد در يك دوره معين بتوان ترجيح مصرف‌كنندگان را با تبليغات تغيير داد، اما اين مساله در بلندمدت ممكن نيست و نمي‌توان ترجيح مصرف‌كننده را براي هميشه تغيير داد. اين مساله را كه مصرف‌كنندگان ايراني با وجود انواع اندرزها و نصيحت‌ها و تبليغات منفي كه آنها را به مصرف نكردن چاي خارجي دعوت مي‌كند، اما هنوز حاضر نيستند چاي داخلي را جايگزين آن كنند، بايد در همين حوزه مورد توجه قرار داد.
    براي اينكه بتوانيم در اين باره به صورت واضح‌تر بحث كنيم، به تازه‌ترين خبري كه مدير يك شركت هواپيمايي اعلام كرده، برمي‌گرديم. اين مدير گفته است: «سفر با هواپيما به طور عام و سفر با توپولف به طور خاص كاهش يافته است.» اين مدير اما براي اينكه متقاضيان سفر با هواپيما را تشويق به تقاضاي موثر كند، تاكيد كرده است: «هواپيماهاي توپولف به لحاظ ايمني هيچ تفاوتي با هواپيماهاي غربي ندارند» و تصريح كرده است: «توپولف‌ها هواپيماهاي بسيار خوبي هستند». شايد اين داوري به لحاظ فني درست باشد، اما واقعيت چيزي است كه در ذهن مصرف‌كننده شكل گرفته و موجب گريز او از تقاضاي سفر با اين نوع هواپيما شده است و تا اين ذهنيت وجود دارد، اتفاقي نمي‌افتد.
    رويگرداني مصرف‌كنندگان از تقاضا براي سفر با توپولف را مي‌توان نمونه‌اي از رفتار آنها درباره انواع كالاها و خدمات ديگر تلقي كرد و براي ايجاد انگيزه در ميان آنها برنامه و طرح نو درانداخت. اگر مصرف‌كنندگان ايراني در شرايطي قرار گيرند كه آزادي انتخاب داشته باشند، شايد سازمان توليد و عرضه در ايران با تغييرات بنيادين مواجه شود. شرط بلندمدت براي رويكرد دوباره به سفر با هواپيما در ايران، اين است كه اطمينان آنها نسبت به مرغوب و ايمن بودن پروازها افزايش يابد. تبليغات براي كالايي كه متقاضيان از آن رويگردان شده‌اند، جاي واقعيت‌ها را نمي‌گيرد
    O` Freedom !.... I hate oppression , I hate imprisonment , I hate the chains , I hate prisons , I hate Regimes (oppressors) , I hate orders and I hate whoever and anything that imprisons you ....



  2. # ADS
    نشان دهنده تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    ارسال ها
    -

     دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی
     

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •